Race Season Geliştirici Günlüğü

Selamlar arkadaşlar yaklaşık ekibimle beraber 2 yıldır çok oyunculu bir yarış oyunu projesi üzerinde çalışıyoruz ve oyunumuzun büyük bir kısmını bitirdik.

Planladığımız takvime uyuyoruz ve hatta beklediğimizden daha hızlı ilerleme katettiğimizden dolayı oyunumuzu 2024 Mart sonunda Steam üzerinden yayımlamayı planlıyoruz.

Bu gönderiyi legal süreçler hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaşlar ve oyun geliştirmede yeni olup ilk büyük projesine adım atmak isteyen arkadaşlar için de bir rehber olması umuduyla yazıyorum, yenilikler ekledikçe bu gönderiyi güncelleyeceğim.

Eğer oyun hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak isterseniz:

Discord
YouTube
Instagram
TikTok

Önerilerinizi ve eleştirilerinizi bekliyorum. :slight_smile:

Süreçteki Problemler

Eğer sadece yeniliklere ve oyuna göz atmak istiyorsanız direkt bu ana başlığı geçebilirsiniz.

Maliyet Analizleri ve Proje Sınırlarının Belirlenmesi

Bu sefer çalıştığım projede bu başlıkta bahsedeceğim sorunları yaşamadım ama mutlaka herkesin karşılaşacağı bir sorun olduğundan buna değinmem gerektiğini düşündüm. Projenizi geliştirirken hedef kitlenizi, projenizin tam anlamıyla sınırlarını ve pazarlama stratejinizi ana hatlarıyla belirlemeniz gerekiyor. Bunlar olmazsa hem ekibinizde istikrarsızlığa hem de projenin çok büyüyerek başarısız olmasına sebep olabiliyor.

Çok Oyunculu Sistemi

Projeye başladığımızda Unity’nin kendi geliştirdiği sistem henüz tamamlanmadığından Photon Bolt Networking ile başladık. Sonrasında Photon bu geliştirdikleri sistemden desteğini çekti ve farklı bir sisteme oyunumuzu geçirmemiz gerekiyordu. Biz de o zamanlar yeni çıkan Unity’nin geliştirdiği Netcode for Gameobjects çözümüne yöneldik ve şu anda memnunuz.

Ekip Yönetimi ve İstikrar

Ekibimiz istikrar konusunda birçok problem ile karşılaştı, ekipten ayrılanlar yerine gelenler gibi. Son zamanlarda da ekipte istikrarla ilgili sorunlar yaşadık çünkü çoğumuzun üniversite sınavları başladı ve önceliklerimiz oyundan yana olmadı. Fakat sonunda kesin bir geliştirme takvimi oluşturarak hedeflediğimiz yolda ilerliyoruz.

Yayımlama ve Tanıtım

Biliyorsunuz ki Steam’e oyununuzu yayımlamak yetmiyor, oyununuzu tanıtmanız gerekiyor. Bu konuda da işinizi birkaç yayıncıya bağış göndererek onların sevmesi umuduna bağlamamalısınız. Bu konuda bir yayımlayıcı ile çalışmak ilk oyununuz için çok daha sağlıklı olacaktır ki biz de yayımcı arayışı içindeyiz. Ayrıca GİST gibi etkinliklere katılmak, sosyal medya aracılığıyla oyununuz ile ilgili içerik üretmek oldukça önemli.

Geliştirme Günlüğü

2023 Haziran - Ağustos

Bu birkaç aylık süreçte oyunumuzun tüm online sistemini baştan yazarak Netcode’a geçirdik.

2023 Eylül - Ekim

Oyunumuzun garaj sistemini bitirdik, Araca çıkartmalar eklemek, boyamak, araçları kaydetmek gibi özellikler ile garaj sistemimizi tamamladık. Ayrıca bu özelleştirmelerin oyun içinde sorunsuz bir biçimde senkronizasyonunu sağladık.




2023 Kasım

Yarış moduna ek olarak offroad yarış modu ekledik ve “tag” adını verdiğimiz bildiğimiz elim sende oyununu oyun modu olarak ekledik. Ayrıca bazı haritalarda düzenlemelere gittik, ana menüyü değiştirdik. Gece yarışlarındaki bazı performans problemlerini çözdük.

İlerleyen günlerde bazı araçların seslerini düzenleyip yeni araçlar eklemeyi düşünüyorum, mutlaka eklemelisin dediğiniz araçları lütfen cevap olarak yazın.






3 Likes

Sizden bir Subaru Impreza WRX STi ve TOGG isterim. Bir de yapabilirseniz, Kayseri’den bir yer kurgulayıp oyuna aktarabilir misiniz?

Bir de oyun Linux içinde olacak mı?

Linux için de build alıcam ve Subaru Impreza eklemeyi de düşünüyorum. Sadece Steam’de yayınlayana kadar Linux build almakla vakit harcamak istemiyorum ama Steam’de yayımlandığımda elbette Linux build alıcam. :slight_smile:

1 Like