Linux’de Unity Oyun Motoru Kullanım Performansı Nasıl

Merhabalar;

Aktif olarak windows kullanıcısıyım, eski bilgisayarlarımda linux deneyimleri olmuştu ve linux kullanmayı seviyorum, şuan aktif olarak Unity oyun motoru ile uğraşıyorum ve linuxda nasıl çalışıyor çok sorun çıkartıyor mu projelerimi geliştirirken çökme sıkıntısı yaşarmıyım gibi soru işaretlerinden dolayı geçmeye cesaret edemiyorum, artı olarak kullandığım bilgisayar laptop ve alırken orjinal windows yüklü, bu köklü geçişi yaparsam pişman olmaktan korkuyorum.

Aktif olarak unity kullanan varmı ve performansı nasıl

1 Like

Merhabalar, en sağlıklı çözüm dual boot ile kendini denemeniz olacaktır. Örneğin ben java geliştiriyorum ve Intellij Idea’nın spring ile web geliştirme arayüzünü Fedora+KDE ile wayland de kullanırken çökme sorunları yaşadım. Şimdiye kadar denediklerim arasında linuxta en sorunsuz çalışan ide VSCode(ne kadar ide denebilirse)

Kısa Cevap

Ben kullanıyorum, herhangi bir sorun yok. :smile:

Uzun ve Detaylı Cevap

Unity resmi olarak linux sürümü olarak Ubuntu’yu destekliyor, Debian veya Ubuntu tabanlı bir dağıtım kullanırsanızproblem yaşamazsınız, vaktinde Ubuntu 22 LTS, Debian 12 ile denedim ve hiç sorun yaşamadım, şu an Ubuntu 24 LTS ile kullanıyorum.

Ubuntu 24 LTS’te bi servis Unity Hub’ta Apparmor kaynaklı false positive durumu verip bir sorun çıkarıyor ama şu şekilde çözülüyor :
How to fix “No usable sandbox!" Unity error on Ubuntu 24.04 · GitHub

Onun dışında, Unity 6’dan eski olan Unity sürümlerinde Nvidia ekran kartı sürücülerinde 535’de düzgün iken 545 ve üstündeki sürümlerde Vulkan API’da iken problemli çalışıyor.

Eğer çökme vs. yaşarsanız muhtemelen ekran kartı sürücüsündne kaynaklı olur, sürümünü değiştirerek tekrar deneyin,

Wayland pencere yöneticisinde editöre dosya sürükle bırak çalışmıyor X11(Xorg)'i tercih edin. Bunun için :
How do you switch from Wayland back to Xorg in Ubuntu 17.10? - Ask Ubuntu (Yöntem çoğu dağıtım için benzer)

Kod editörü olarak Zed, VSCode ve Jetbrains Rider ürünleri dışında Unity projelerinde iyi deneyim yaşamazsınız. Onlarla ilgili ise:

  • Jetbrains’in Rider editörü paralı ama kurulumu en rahat olanı.
  • VSCode kullanacaksanız Install .NET on Linux distributions - .NET | Microsoft Learn linkinden Scripted install yapıp PATH’inize dotnet’in kurulduğu yeri linklemenizi öneririm, snap ile kurunca problem yaşanabiliyor. C# ayarlarını yapmak uğraştırabilir.
  • Zed Zed Editor Overview | Linux Quick Start Videosundan yardım alınarak rahatlıkla kuruluyor, Unity projelerini açma konusunda iyi entegre değil o yüzden projenizin klasörünü Zed’i ayrıca tüm Unity projenizin dosyalarını kapsayan klasörü açarak kullanmalısınız, otomatik kod tamamlama ile ilgili pek problem yaşamazsınız.

Ayrıca projeleri açarken DirectX olmadığından OpenGL ile açabiliyor Linux için Player settings kısmına girip manuel Graphics API seçip Vulkan’ı üste alarak editörü yeniden başlatmanız gerkiyor projelerde.

Linux üzerinden Windows için IL2CPP build alamıyorsunuz fakat Windows Mono build alabiliyorsunuz, eğer bu ikisinin farkı nedir bilmiyor veya projenizde “production build” alan siz değilseniz korkmanıza gerek yok, oyununuz her platformda düzgünce çalışır.

Kod editörünü ayarlamak dışında bu listelediklerimden hiçbiri sizi yoracak veya zorlayacak bir problem değil, zaten VSCode’da C# dil eklentisini ayarlamak Wİndows’ta bile çileli. Umarım yardımcı olabilmişimdir. :slight_smile:

2 Likes

Deneyimlerini güzel bir şekilde paylaştığın için teşekkür ederim sorularımın cevaplarını aldım.

1 Like